KÉPZÉS – Társadalombiztosítási ügyintéző
Ingyenes társadalombiztosítási ügyintéző (OKJ 51 344 02) képzés regisztrált álláskeresők számára!
A képzés helyszíne: Szombathely, távolabbi lakhely esetén útiköltség térítés! A képzés kezdetétől az utolsó vizsga napjáig keresetpótló juttatás: 81.000 Ft/hó(napi 2700Ft)
Mielőbb jelentkezzen, ha nem szeretne lemaradni, nézze meg induló képzéseinket, ahol információt kaphat az aktuális jelentkezési határidőkről és a képzések indulási időpontjairól!
A társadalombiztosítási ügyintéző képzés jellemzői:
Óraszám: 180 óra (126 óra elmélet és 54 óra gyakorlat)- kb 2 hónap
Bemeneti követelmény: Érettségi végzettség, teljesített vagy megszűnt tankötelezettség
Szakmai előképzettség: nem szükséges
Szakképesítéssel betölthető munkakörök:
A | B | C | |
3.1.1. | FEOR száma | FEOR megnevezése | A részszakképesítéssel betölthető munkakör(ök) |
3.1.2. | 3611 | Pénzügyi ügyintéző | Pénzügyi asszisztens |
3.1.3. | 3653 | Társadalombiztosítási és segélyezési hatósági ügyintéző | Társadalombiztosítási ügyintéző, hatósági |
3.1.4. | 4121 | Könyvelő (analitikus) | Analitikus könyvelő |
3.1.5. | 4122 | Bérelszámoló | Társadalombiztosítási ügyintéző, vállalati |
3.1.6. | Bérszámfejtő |
A részszakképesítés munkaterületének rövid leírása:
A társadalombiztosítási ügyintéző a munkavállalókkal kapcsolatos bér- és társadalombiztosítási ügyeket intézi, a nyilvántartásokat vezeti. Vezeti a biztosítottak társadalombiztosítási lapjait, nyilvántartja a kifizetett ellátásokat, adatokat, igazolásokat küld az illetékes társadalombiztosítási szerveknek. A munkavállalókkal kapcsolatos munkaerő-gazdálkodáshoz kapcsolódó feladatokat ellátja a nyilvántartásokat vezetésével összhangban.
A részszakképesítéssel rendelkező képes:
– ellátni a munkaügyi nyilvántartások alapján a bérekkel kapcsolatos adminisztrációs (bérszámfejtés, járulék-nyilvántartás, stb.) feladatokat,
– vezetni az egészség- és társadalombiztosítással kapcsolatos nyilvántartásokat,
– összegyűjteni az adatokat további feldolgozás céljából,
– munkaköréhez kapcsolódó hagyományos és digitális dokumentumokat rendszerezni, iratkezelést végezni,
– feladatai elvégzéséhez telefont, számítógépet, faxgépet, íróeszközöket, irodaszereket, naptárt, bélyegzőket fénymásolót használni.
Szakmai követelmények
A | B | |
4.1. | A részszakképesítés szakmai követelménymoduljainak az állam által elismert szakképesítések szakmai követelménymoduljairól szóló kormányrendelet szerinti | |
4.2. | azonosítója | megnevezése |
4.3. | 10154-16 | Munkaerő-gazdálkodás |
4.4. | 10155-16 | Társadalombiztosítási szakfeladatok ellátása |
Amennyiben a képzés felkeltette érdeklődését és vas megyei állandó lakcímmel vagy tartózkodási hellyel rendelkezik, érdeklődjön személyesen a lakóhelye szerint illetékes Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztályán (volt Munkaügyi Kirendeltség)!